sommaren – del 3 ”ongarna”

14 Sep

Att ha släkt över halva landet (och vissa på andra sidan jorden) har ju sina fördelar, ur till exempel utflykts- och övernattningssynpunkt, men mest är det dåligt, och sämst av allt är kidsen. Ja, alltså att vara ifrån dem! För vips så är småkusinerna inte alls små längre och har fullt upp med flickvänner och fotbollscuper. Men i sommar hann jag i alla fall sniffa på, gosa med och klämma på några stycken.

Först en heldag med Stinasparven. Vi blåste såpbubblor och hon lärde mig om hästarna och sen provsmakade vi bröllopstårtan när ingen såg och dagen efter hade hon sagt ”cajsa kan komma hit och fika, mamma, så gör vi” och mitt hjärta smälter och smälter och alltså barn vad fina dom är.

Sen kom Vilda & Svante med tillhörande päron och fiskade krabbor en helg. Så fina och intelligenta barn att det inte är klokt.

Vilda och jag promenerade och pratade om livet och alltihop och sakletade lite och byggde konstverk på altanen, typiskt bra grej jag skulle kunna hålla på med resten av livet om jag fick välja.

Svante och jag pratade mest om krabbor, vad dom hette och så, och så lekte vi tiger och gud-vet-vad han lekte här. Klockan var 22.55 men den här unge herren hade redan insett att man inte bör sova bort sitt liv. Så sant som det är sagt! Och fest i fåtöljen förlåts ju, som alla vet, med vilken treåringskram som helst.

Kommentera

