sommaren – del 2 ”bröllopet”

14 Sep

Jag går i princip aaaaldrig på bröllop så gissa min lycka när min bror i Långtbortistan gick och förlovade sig med sin söta mö och bestämde sig för att ställa till med just ett sådant. I vår trädgård dessutom!

Så den fjärde augusti klämde vi in brudpar och fastrar och kusiner mellan några berg och fällde tårar och skålade i champagne och berättade historier och höll engelska tal för att fira kärleken. Ungefär såhär såg det ut:

Ceremonin (diverse felsägningar till trots) var hiskeligt vacker och det rann tårar på oss allihop.

Tårtor och kärlek, mina topp två i världen kanske.

Detta konstverk kallar jag ”Stiliga herrar i trädgård”.

Jag skulle aldrig be ett brudpar posa såhär för min skull. Aldrig.

Sen var det fest. Och dans! Och koloniala groggbord!

Kommentera

