När jag lämnade GBG.

15 Jul

Dom sa till mig, far inte till Stockholm
För du blir aldrig mer densamma
In my opinion, om du gör det kom aldrig tillbaka

För ett par gröna ögon for jag
Men Stockholm blir aldrig min stad.

~

Jag visste inte vad hemma var förrän jag flyttade därifrån. Känslan som fyller hela min kropp när jag kommer till Göteborg är inget annat än den av att komma hem. Tryggheten i att tro att man känner varenda gatsten, vrå och person man möter kan inte tvingas fram hur mycket man än tar i. Nu är det ju såklart inte alls så i verkligheten att jag känner alla jag möter, och jag vill lova att det finns en hel del platser på exempelvis Hisingen som jag aldrig sett, men ni kan väl låta mig låtsas? Låt mig stanna hemma en liten stund till.

Kommentera

