Malmö – Skanör

26 Jun

Veckan innan midsommar lekte vi semester och for till Malmö!
Vi flanerade genom stan med Jonas (och fikade på bästa cosmopolitan, spelade lite settlers och talade om känslor)

och drack öl med Klara med flera (och vi cyklade genom regnet och Malmö och skrattade närapå ihjäl oss)

Den här gången insåg jag att jag upplever Malmö som så himla exotiskt. Dofterna, ljuset, stämningen – allt är så otroligt osvennigt. Men jag känner mig lika hemma där varje gång, något jag inte alls känner av i Stockholm, den staden är nog för evigt främmande gator för mig. Måste ni gilla Stockholm så mycket kompisar? Följ med till Malmö vetja, det blir kul! (Jajaja!)

 

Dagen efter styrde vi kosan mot Skanör och Viktors päron.

där är det så vackert att man smäller av (och glömmer ta fler än ett kort på omgivningen)!

Vi for på bowlingfest, där vissa var stjärnor och andra inte.
På det hela taget en mycket lyckad veckohalva (med på tok för lite foton!).

2 svar to “Malmö – Skanör”

  1. Rana 29 juni, 2012 den 12:14 #

    hahaha.. jag har bott i stockholm sen jag var åtta och det känns faktiskt FORTFARANDE främmande för mig😉

    • cinnamonlips 29 juni, 2012 den 10:59 #

      det är något lurt med den staden!

Kommentera

