den bästa sortens dag (är en fångad dag).

14 Jun

Jag har inga jättehöga krav på en bästa sortens dag. Den bör innehålla en eller ett par trevliga personer som jag hyser helt okej starka känslor för, gärna något gott att äta och dricka och kanske en efterrätt på det. Om dagen känner för det får den även gärna vara en fredag/lördag/söndag, men vilken dag som helst går egentligen bra när jag tänker efter, och hemskt hemskt gärna får den innehålla någon form av ovardaglig aktivitet. Men det viktigaste av allt är att man bara har tid tid tid med den eller de här speciella personerna, tid att bara vara och göra ingenting särskilt mitt emellan alltihop. Att man fångar dagen så att säga.

Dagen jag nu har in mind utspelade sig i söndags och började med sovmorgon (alltid till dagens fördel). Eftersom jag och Virrepirre inte hade hunnit träffas ordentligt på en vecka pga bröllop och flaggviftning osv, hade vi massor av saker att visa och historier att berätta, lite som roliga timmen för sambos. Vi svängde våra lurviga uppför södergatorna som äntligen börjar kännas lite som hemma och åt sen lunch/tidig middag på mamas&tapas.

Såhär såg det hela ut, eller ja såhär såg Viktor ut efter maten. Ja min kille har väldigt puffigt hår när det är söndag. Men han är mätt och nöjd och söt, det får man ge honom.

Till efterrätt åt jag instagramvänlig polkaglass och läste en intervju med bästa jonas karlsson. Man skulle lätt kunna tro att den bästa sortens dag var till ända här, men icke, dagen hade ett ess i rockärmen som stavas Prometheus och den avnjöts i biografens mörkertystnad (ja det är ett ord) som sig bör och den var bra och cool. Att jag recenserar film som en nioårig pojke är bara något ni får leva med.

Ett svar to “den bästa sortens dag (är en fångad dag).”

  1. Kajsakrabba 26 juni, 2012 den 08:53 #

    Så mysigt du verkar ha det🙂 Kul att du bloggar! Fortsätt så! Kram🙂

Kommentera

